Abrir o menú principal

Norberto Centeno

xurista arxentino

Norberto Centeno, nado o 17 de febreiro de 1927 en Santo Tomé, Corrientes, e falecido o 11 de xullo de 1977 en Mar del Plata, Buenos Aires, foi un avogado laboralista e xurista arxentino autor da Lei de Contrato de Traballo. Foi secuestrado e asasinado pola ditadura militar denominada Proceso de Reorganización Nacional.

Norberto Centeno
Nacemento17 de febreiro de 1927
 Santo Tomé
Falecemento9 de xullo de 1977
 Mar del Plata
NacionalidadeArxentina
Alma máterNational University of the Littoral e Universidad Nacional de La Plata
Ocupaciónlabour law specialist
editar datos en Wikidata ]

A súa vidaEditar

Nas décadas de 1940 e de 1950 Norberto Centeno traballou como inspector de Salubridade e Hixiene na Secretaría de Traballo e Previsión.

Licenciouse como escribán na Universidade Nacional del Litoral e como avogado na Universidade Nacional de La Plata en 1956.

O golpe militar de 1955 que derrocou ao presidente Perón ordenou o seu encarceramento por mor da súa militancia peronista.

En 1960, durante a presidencia de Arturo Frondizi, foi detido polo goberno aplicando o Plan Conintes de mobilización militar da poboación, debido ao seu apoio ás folgas declaradas polos sindicatos. Volveu a ser detido ilegalmente polas ditaduras militares en 1969 e 1976.

Exerceu o cargo de asesor legal da Confederación General del Trabajo, da Federación Sindicato Unido Petroleros del Estado (SUPE), Unión de Trabajadores Gastronómicos (UTGRA), Unión Obrera Metalúrgica (UOM), Sindicato Único de Trabajadores Edificios de Renta y Propiedad Horizontal de Mar del Plata, Unión Argentina de Artistas de Variedades (UADAV), Sindicato Trabajadores Industria de la Alimentación, Sindicato de Luz y Fuerza de Mar del Plata e Sindicato Camioneros y Obreros del Transporte. Colaborou tamén coa asesoría letrada da Asociación Obrera Textil, do Sindicato de Trabajadores de la Industria del Hielo y de Mercados Particulares y Afines, así como da Federación Argentina de Trabajadores Rurales y Estibadores (FATRE).

En 1974 realizou un anteproxecto de Ley de Contrato de Trabajo que foi o antecedente principal da Lei de Contrato de Traballo 20.744 sancionada ese ano, e que constitúe a lei laboral máis importante da historia arxentina.

A súa obraEditar

  • Centeno, Norberto e outros (1978). Ley de Contrato de Trabajo comentada. Buenos Aires: de Contabilidad Moderna. ISBN. 

A súa morte: a noite das gravatasEditar

Nos xuízos pola verdade levados adiante como resposta ás leis de Punto Final e Obediencia Debida que impediron investigar ata a súa anulación en 2003 a sorte corrida polas vítimas da ditadura militar e os seus responsábeis, María Eva Centeno, filla de Norberto Centeno, declarou:

Mi padre era especialista en Derecho del Trabajo, autor de dos libros sobre la materia, y numeroso material en revistas especializadas. Se desempeñaba como abogado del Sindicato de Choferes, Unión Gastronómica, Unión Obrera Metalúrgica y Asociación Obrera Textil, así como asesor de la CGT regional Mar del Plata y Capital Federal. El día 7 de julio del año 1977, a la salida del estudio jurídico donde desarrollaba sus tareas mi padre, fue interceptado por un grupo de gente armada. De ello se tiene conocimiento posterior por versión de un testigo presencial. El 11 de julio del año 1977, aparece el cadáver de mi padre, dejándose constancia en el certificado de defunción que su muerte data del día 9 de julio, y dándose como causa del deceso "shock traumático hemorrágico. La desaparición de mi padre se produce en forma simultánea con la de otros profesionales, de los cuales uno solo recupera su libertad, el Dr. Carlos Bossi, quien es encontrado en el baúl del automóvil que mi padre conducía el día de su secuestro. En base al testimonio de la Sra. Marta García (Legajo N° 7290), llega a mi conocimiento que, en el momento de ser ella alojada en el centro de detención llamado "La Cueva," sito en la Base Áerea de Mar del Plata, ubica a mi padre. El mismo había sido objeto de torturas y ella tiene un contacto directo con él, al humedecerle los labios, ya que se quejaba de terribles dolores. Con posterioridad en una segunda sesión de tortura, mi padre fallece, apareciendo su cadáver, tal como he manifestado, el día 11 de julio de 1977.

Véxase taménEditar