Humberto Viola

militar arxentino

Humberto Viola, nado en 1943 e finado en San Miguel de Tucumán o 1 de decembro de 1974, foi un militar arxentino.

Humberto Viola
Nacemento1943
Lugar de nacementoArxentina
Falecemento1 de decembro de 1974
Lugar de falecementoSan Miguel de Tucumán
Causamurder of Humberto Viola and his daughter
NacionalidadeArxentina
Ocupaciónmilitar
editar datos en Wikidata ]

Traxectoria editar

O Capitán Humberto Viola estaba destacado na provincia de Tucumán onde traballaba en intelixencia baixo as ordes do Xeneral Luciano Benjamín Menéndez.

Foi asasinado pola organización guerrilleira Ejército Revolucionario del Pueblo. Foi atacado cando conducía o seu automóbil xunto coa súa esposa María Cristina Picón e as súas dúas pequenas fillas María Cristina de 3 anos e María Fernanda de 5 anos, no momento de chegar á casa dos seus pais. A súa filla María Cristina tamén foi asasinada en tanto que a súa filla María Fernanda resultou gravemente ferida.

No parte de guerra da Compañía de Monte Ramón Rosa Jiménez do ERP, que executou o atentado, descríbense os feitos deste xeito:

A las 13.13 se acerca el objetivo. Se marca la señal y se retira el compañero. Se aproximan el auto operativo y el de apoyo separados 50 a 60 metros; queda el de apoyo semicruzado en la calle cortando el tráfico y apoyando a los compañeros. El automóvil operativo se aproxima hasta la misma altura que el objetivo – el auto y sus ocupantes - quedando medio auto adelantado. Siempre en los chequeos el sujeto descendía, en esta oportunidad la que descendió fue la esposa, quedando él al volante a la espera, seguramente para guardar el auto en el garaje. Al frenar el automóvil operativo disparan el primer escopetazo que da en el parante delantero izquierdo del parabrisas, el sujeto se agacha en ese momento y los balines dan de rebote sobre la hija de tres años que estaba atrás. El compañero de la ametralladora desciende y metiendo el arma por la ventanilla, dispara una ráfaga corta (4) tiros que dan en el sujeto que alcanza a descender, la ametralladora se traba, pero los disparos le dan a la altura de la base del pulmón izquierdo desde atrás, se adelanta mas y dispara con su pistola y remata al Capitán con un tiro en la cabeza y retoma el auto, mientras que el camarada de apoyo dispara a quema ropa con su ametralladora, hiriendo a la hija de 5 años que corre escapando hacia delante. Ejecutada la operación, la retirada se cumple correctamente. El abandono de los autos se realizó según lo planificado, lo mismo que la retirada de los compañeros.[1]

Recordo da Cámara dos Deputados editar

Ao cumprirse 30 anos do asasinato a Cámara dos Deputados da Nación realizou un minuto de silencio en recordo do asasinato do Capitán Viola e a súa filla María Cristina Viola[2].

Notas editar

  1. "Asesinato del Capitán Humberto Viola y su hija, La Década del 70". Arquivado dende o orixinal o 19 de xaneiro de 2005. Consultado o 19 de xaneiro de 2005. 
  2. "Homenaje de los diputados al Capitán Viola" Arquivado 10 de outubro de 2007 en Wayback Machine., La Nueva Provincia, 4 de dcembro de 2004 (en castelán)

Véxase tamén editar

Ligazóns externas editar