Pío VII, papa: Diferenzas entre revisións

Contido eliminado Contido engadido
sigo traducindo
traducido
Liña 1:
{{entradución}}
{{PapSs-XVIII-XIX}}
'''Pío VII''' (nado en [[Cesena]], [[Italia]], o 14 de agosto de 1742 - † [[Roma]] o 20 de agosto de 1823) foi [[Papa]] da [[Igrexa Católica]] entre 1800 e 1823.
 
[[Imaxe:Jacques-Louis David 018.jpg|thumb|left|200px|Pío VII]]
O seu nome de nacemento era '''Barnaba Chiaramonti''', ó que engadiu o de '''Gregorio''' cando profesou como monxe. Era fillo do conde [[Scipione Chiaramonti]] e da súa esposa, a condesa [[Giovanna Coronata Ghini]], filla do marqués [[Barnaba Eufrasio Ghini]].
 
Liña 17:
O novo papa non albergaba unha preconcebida indisposición hacia Napoleón, nin se mostraba belixerante contra a orde política que o réxime francés pretendía instaurar nos países da súa órbita. Cando era só bispo de Imola e o exército francés penetrou nos estados do norte de [[Italia]] e Napoleón creou con eles a [[República Cisalpina]], Chiaramonti aconsellou non resistir ó poderoso invasor e predicou o sometimento ós recentes señores. A súa famosa homilía do día de Nadal de 1797 é clara neste sentido: o futuro papa fai nela profesión de fe nos enunciados democráticos do novo goberno e mantén que unha constitución desta tendencia política non está en contradición cos principios da igrexa cristiá. Tampouco Napoleón seguiu as tendencias anticlericais das primeiras fases da revolución. No seu pragmatismo político tivo ben presente que as crenzas relixiosas estaban moi enraizadas no pobo francés e que era proveitoso para os seus designios manter unha amistosa relación cos poderes eclesiásticos, en especial co papa de Roma.
 
[[ImagenImaxe:Thomas Lawrence - Pope Pius VII.jpg|thumb|250px|[[left|Pío VII]] en [[1819]], a loscon 77 añosanos. SuO seu pontificado fuefoi de muchomoito sufrimiento, se lesufrimento. haEstá considerado un pontificepontífice santo,. O suseu amor por MariaMaría SantisimaSantísima Auxiliadora ye en lapola Santa Eucaristia loEucaristía hicieronfixérono ser fuerteforte en lasnas adversidades, mase enno el destierro.desterro]]
Cabía, pues, esperar un entendimiento entre ambas jerarquías. Se produjo, en efecto, y quedó plasmado en el [[Concordato]] que Francia y la [[Santa Sede]] firmaron en [[1801]]. El papa había regresado a Roma y había vuelto a ocupar su trono en ella. De allí partió en [[1804]] hacia [[París]] para oficiar la coronación como emperador de Napoleón I; el pontífice se limitó a ungirlo, pues fue el propio Napoleón quien se coronó a sí mismo, seguramente recordando y no queriendo que se repitiesen las circunstancias en que fue investido emperador [[Carlomagno]] mil años antes. Las aspiraciones del nuevo emperador eran demasiado ambiciosas como para supeditarlas a una buena armonía con el príncipe de la iglesia, por lo que la aparente avenencia entre ellos feneció tan pronto como la rígida postura papal supuso un estorbo en la estrategia imperial del Bonaparte. Fue, de un lado, la negativa de Pío VII en [[1806]] a sumarse al bloqueo contra [[Inglaterra]] que Napoleón quería imponer a las naciones continentales y, de otro, la resistencia del papa ante la permanente tentativa del emperador de controlar la iglesia francesa lo que provocó la violenta reacción de éste. En [[1809]] se adueñó de los Estados Pontificios, los incorporó al imperio francés y retuvo a Pío VII como prisionero en [[Savona]]. Más tarde lo llevó deportado a Francia donde quedó reducido a cautiverio en [[Fontainebleau]].
[[Imagen:Thomas Lawrence - Pope Pius VII.jpg|thumb|250px|[[Pío VII]] en [[1819]], a los 77 años. Su pontificado fue de mucho sufrimiento, se le ha considerado un pontifice santo, su amor por Maria Santisima Auxiliadora y en la Santa Eucaristia lo hicieron ser fuerte en las adversidades, mas en el destierro.]]
En marzo de [[1814]], tras una serie de fracasos militares cosechados por las armas imperiales y poco antes de que Napoleón se viera obligado a abdicar, el papa fue puesto en libertad. Pudo regresar a Roma y hacerse cargo del gobierno de los territorios de pertenencia eclesiástica. El [[Congreso de Viena]] de [[1815]] del que surgió la reordenación de la [[Europa]] postnapoleónica ratificó la existencia de los estados pontificios bajo jurisdicción de los papas, si bien aquéllos se vieron ligeramente mermados en una pequeña franja de terreno que permaneció en poder de [[Austria]]. Aun al propio Pío VII, que había dado muestras de comprensión de las fórmulas democráticas de gobierno, le pareció que su aplicación a terceros países podía constituir un régimen aceptable pero que en el caso de los estados de la iglesia era ir demasiado lejos. Derogó la mayor parte de las disposiciones legislativas aprobadas durante el periodo de ocupación francesa, si bien, como rasgo de modernidad y porque los tiempos que corrían así lo demandaban, mantuvo en la [[Constitución]] con la que dotó a sus estados la supresión de los derechos [[feudalismo|feudales]] de la nobleza.
 
Cabía, puespois, esperar un entendimientoentendemento entre ambasámbalas jerarquías.dúas Sexerarquías. produjoProduciuse, en efecto, ye quedóquedou plasmado en elno [[Concordato]] que Francia ye laa [[Santa Sede]] firmaron en [[1801]]. ElO papa había regresadoregresara a Roma ye había vueltovolvera a ocupar suo seu trono en ellanela. DeDalí allí partiópartiu en [[1804]] hacia [[París]] para oficiar laa coronacióncoroación como emperador de Napoleón I; elo pontífice se limitólimitouse a ungirlounxilo, puespois fuefoi elo propio Napoleón quienquen se coronócoroou a si mismomesmo, seguramente recordando ye nonon queriendoquerendo que se repitiesenrepetisen lasas circunstancias en que fuefoi investido emperador [[Carlomagno]] mil añosanos antes. LasAs aspiracionesaspiracións deldo nuevonovo emperador eran demasiado ambiciosas como para supeditarlassupeditalas a unaunha buenaboa armoníaharmonía con elco príncipe de lada iglesiaigrexa, por lopolo que laa aparente avenencia entre elloseles feneciófeneceu tan pronto como laa rígidaríxida postura papal supusosupuxo un estorbo enna la estrategiaestratexia imperial delde Bonaparte. FueFoi, de undun lado, laa negativa de Pío VII en [[1806]] a sumarse aló bloqueo contra [[Inglaterra]] que Napoleón quería imponerimpor aás lasnacións nacionescontinentais continentales ye, de otrodoutro, laa resistencia deldo papa ante laa permanente tentativa deldo emperador de controlar laa iglesiaigrexa francesa, loo que provocóprovocou laa violenta reacción de éstedeste. En [[1809]] seadonouse adueñó de losdos Estados Pontificios, losque incorporóincorporou alço imperio francés ye retuvoretivo a Pío VII como prisioneroprisioneiro en [[Savona]]. MásMáis tarde lo llevólevouno deportado a Francia, dondeonde quedóquedou reducido a cautiverio en [[Fontainebleau]].
===Muerte===
 
En marzo de [[1814]], tras unaunha serie de fracasos militares cosechadoscolleitados por laspolas armas imperialesimperiais, ye pocopouco antes de que Napoleón se vieravise obligadoobrigado a abdicar, elo papa fuefoi puestoposto en libertadliberdade. PudoPuido regresar a Roma ye hacersefacerse cargo deldo gobiernogoberno de losdos territorios de pertenencia eclesiástica. ElO [[Congreso de Viena]] de [[1815]], deldo que surgióxordeu laa reordenación de lada [[Europa]] postnapoleónica, ratificóratificou laa existencia de losdos estados pontificios bajobaixo jurisdicciónxurisdicción de losdos papas, sise bien aquéllosben se vieronviron ligeramentelixeiramente mermados en unanunha pequeñapequena franjafranxa de terrenoterreo que permaneciópermaneceu en poder de [[Austria]]. AunAínda aló propio Pío VII, que habíadera dado muestrasmostras de comprensión de lasdas fórmulas democráticas de gobiernogoberno, lepareceulle parecióque que sua súa aplicación a tercerosterceiros países podía constituirconstituír un régimenréxime aceptable, pero que en elno caso de losdos estados de lada iglesiaigrexa era ir demasiado lejoslonxe. DerogóDerogou laa mayormaior parte dedas lasdisposicións disposiciones legislativaslexislativas aprobadas durante elo periodo de ocupación francesa, sise bienben, como rasgo de modernidadmodernidade ye porque losos tiempostempos que corrían así loo demandaban, mantuvomantivo en lana [[Constituciónconstitución]] con lacoa que dotódotou aós susseus estados laa supresión dedos los derechosdereitos [[feudalismo|feudalesfeudais]] de lada noblezanobreza.
Falleció en Roma el 20 de agosto de [[1823]] y fue sepultado en la basilica vaticana (sculptor [[Thorwaldsen]]).
 
FallecióFaleceu en Roma elo 20 de agosto de [[1823]] ye fuefoi sepultado en lana basilica vaticana (sculptor [[Thorwaldsen]]).
Las profecías de [[San Malaquías]] se refieren a este papa como ''Aquila rapax'' (El águila rapaz), cita que al parecer hace referencia a que fue contemporáneo de [[Napoleón Bonaparte]], un emperador expansionista cuyo símbolo era el águila y que le sometió a fuertes presiones.
 
LasAs profecías de [[San Malaquías]] se refierenrefírense a este papa como ''Aquila rapax'' (ElO águilaáguia rapaz), cita que aló parecer hacefai referencia a que fuefoi contemporáneo de [[Napoleón Bonaparte]], un emperador expansionista cuyoque símbolotiña eracomo elsímbolo un águilaáguia ye que leo sometiósometeu a fuertesfortes presionespresións.
 
{{commons|Pope Pius VII}}