Diferenzas entre revisións de «Moeda visigoda»

Ligazón interna a artigo novo.
m (Arranxos varios, replaced: [[File: → [[Ficheiro: (10), <br /> → <br/> (13))
(Ligazón interna a artigo novo.)
 
=== As cecas ===
O [[Casa de moeda|obradoiro monetario]] principal debeu estar situado en [[Tolosa, Francia|Tolosa]], no sur da Galia, que era a capital do reino. Suponse que, polo menos durante un curto período, tamén debeu haber [[Casa de moeda|cecas]] en [[Narbona]], onde en [[414]] [[Ataúlfo (rei)|Ataúlfo]] casou con [[Gala Placidia|Galla Placidia]], irmá do [[Lista de emperadores romanos|emperador romano]] Honorio. Esta hipótese, reportada por [[Philip Grierson|Grierson]], está baseada nun sólido (agora perdido pero do que se conserva unha reprodución do [[século XVIII]]), cuñado a nome de Priscus Attalus, un usurpador apoiado por Ataúlfo, no que hai unha [[marca de ceca]] NB que podería indicar Narbona. Tamén se fai mención dunha ceca en Narbona nun [[Poesía|poema]] de [[Sidonio Apolinar]] (carme XXIII) de [[460]], pero nesa data a cidade estaba baixo o control imperial e non se coñecen moedas imperiais desta ceca. Segundo Grierson, podería tratarse simplemente dunha licenza poética.<ref name="MEC44">Grierson, Ph.; Blackburn, M. (2007). Páxina 44.</ref><ref><span data-segmentid="674" class="cx-segment">Grégoire, J.; Collombert, F. ''Oueuvres de C. Sollius Apollinaris Sidonius''. Tomo III. 1836. [https://books.google.es/books?id=opcUAAAAQAAJ&pg=PA282&lpg=PA282&dq=Salve,+Narbo,+potens+salubritate+Urbe+et+rure+simul+bonus+videri,+Muris,+Civibus,+ambitu,+tabernis,+Portis,+porticibus,+foro,+theatro,+Delubris,+Capitoliis,+monetis,+Thermis,+Arcubus,+horreis,+macellis,+Pratis,+fontibus,+insulis,+salinis,+Stagnis,+flumine,+merce,+ponte,+ponto...&source=bl&ots=tiR3_vPqqJ&sig=ACfU3U06jJwXhe95AqJ_s__LBD6aYVEKnw&hl=gl&sa=X&ved=2ahUKEwiD8LW8k6LgAhWk2uAKHRoGBxQQ6AEwBXoECAYQAQ#v=onepage&q=Salve%2C%20Narbo%2C%20potens%20salubritate%20Urbe%20et%20rure%20simul%20bonus%20videri%2C%20Muris%2C%20Civibus%2C%20ambitu%2C%20tabernis%2C%20Portis%2C%20porticibus%2C%20foro%2C%20theatro%2C%20Delubris%2C%20Capitoliis%2C%20monetis%2C%20Thermis%2C%20Arcubus%2C%20horreis%2C%20macellis%2C%20Pratis%2C%20fontibus%2C%20insulis%2C%20salinis%2C%20Stagnis%2C%20flumine%2C%20merce%2C%20ponte%2C%20ponto...&f=false Carmen XXIII "Narbone"]. Páxina 282. "''Salve, Narbo, potens salubritate / Urbe et rure simul bonus videri, /'' ''Muris, Civibus, ambitu, tabernis, /'' ''Portis, porticibus, foro, theatro, /'' ''Delubris, Capitoliis, '''monetis''', [...]''</span></ref><ref>[[John Kent|Kent, John]] (1974). Páxina 24.</ref>
 
A ceca de Narbona debeu existir con moita probabilidade durante o reinado de [[Leovixildo]], pero seguramente estaría xa activa desde [[507]], cando a cidade se converteu por algún tempo na capital dos visigodos.<ref name="MEC44" />
Outros textos fundamentais son o estudo de George Carpenter Miles, publicado previamente, en [[1952]], pola [[American Numismatic Society|Sociedade Americana de Numismática]], que se centra nas cuñaxes visigodas no período [[580]]-[[713]], e o de Alberto Canto e Fátima Martín, publicado pola [[Real Academia da Historia]] en [[2002]], moi rigoroso na catalogación das moedas visigodas da Península Ibérica.<ref>Miles, G. (1952)</ref><ref>Canto García, A.; Martín Escudero, F. (2002)</ref>
 
Para as moedas a imitación das imperiais romanas, as referencias máis frecuentemente utilizadas na [[literatura]] [[numismática]] son o texto de [[Henry Cohen (numismático)|Henry Cohen]], numismático do [[Gabinete de Medallas]] da [[Bibliothèque nationale de France|Biblioteca Nacional de Francia]], na obra ''[[Description historique des monnaies frappées sous l'Empire romain|Description Historique des monnaies frappées sous l'Empire Romain]]'' (vol. 8), e o de [[John Kent]] no décimo volume do proxecto ''[[The Roman Imperial Coinage|Roman Imperial Coinage]]'' (RIC), un traballo monumental dirixido por [[Harold Mattingly]], da [[Royal Numismatic Society]], e outros autores a partir de [[1924]].<ref>Cohen, Henry (1892: tomo VIII).</ref><ref>[[John Kent|Kent, John]] (1994).</ref>
 
A referencia máis habitual para a catalogación das emisións a imitación da [[moeda bizantina]] é a obra de Wolfgang Hahn ''Moneta Imperii Byzantini'' (MIB). As moedas imitadas polos visigodos foron as dos [[Lista de emperadores bizantinos|emperadores]] desde [[Anastasio I, Emperador|Anastasio I]] ([[491]]-[[518]]) ata [[Xustino II]] ([[565]]-[[578]]).<ref>Hahn, Wolfgang (1973-1981).</ref>
**Vol. III (1981): Von Heraclius bis Leo III., Alleinregierung (610-720). Viena. ISBN 9783700104001
*Heiss, A. (1872). ''[https://books.google.ca/books?id=rsIWAAAAYAAJ&pg=PA221#v=onepage&q&f=false Description géńerale des monnaies des rois Wisigoths d'Espagne]''. París.
*[[John Kent|Kent, John]] (1974). "Un monnayage irrégulier du début du Ve siècle de notre ère". En ''BCEN. Bulletin trimestriel du Cercle d'Études Numismatiques.'' 11.
*Kent, John (1994). ''[[The Roman Imperial Coinage]]. Vol 10: The divided empire and the fall of the western parts : AD 395-491''. Spink. Londres. ISBN 9780907605430
*[[Felip Mateu i Llopis|Mateu y Llopis, F]]. (1936). ''Catálogo de las monedas previsigodas y visigodas del Museo Arqueológico Nacional''. Imp. Góngora. 1936.
19.437

edicións