Abrir o menú principal

Cambios

sen resumo de edición
|-
! valign="top" | Redactores destacados
|<poem>
|
*[[José Yoldi]]
*[[Santiago Segurola]]
*[[Alicia Rivera]]
*[[Gorka Lejarcegui]]
*[[Ramón Lobo]]</poem>
|-
! valign="top" | Columnistas destacados
|<poem>
|
*[[Maruja Torres]]
*[[Juan José Millás]]
*[[Javier Marías]]
*[[Elvira Lindo]]
*[[Mario Vargas Llosa]]
*[[Manuel Vicent]]
*[[Manuel Rivas]]
*[[Javier Pradera]]
*[[Josep Ramoneda]]</poem>
|-
! valign="top" | Viñetistas
|<poem>
|
*[[Forges]]
*[[Máximo]]
*[[El Roto]]
*[[Romeu]]</poem>
|}
'''''El País''''' (autodefinido como «Diario independiente da mañá») é un xornal [[España|español]] de ámbito nacional, redactado integramente en castelán (agás algunhas páxinas illadas nas edicións autonómicas) e de pago. Cunha media de 457.675 exemplares diarios, é o periódico non deportivo de maior difusión de [[España]], segundo a [[Oficina de Xustificación da Difusión]]. Ten sede social e redacción central en [[Madrid]], aínda que conta con delegacións nas principais capitais de [[España]] ([[Barcelona]], [[Sevilla]], [[Valencia]], [[Bilbao]]...) desde as que edita diferentes edicións territoriais. A última destas en inaugurarse, en novembro de 2006, foi precisamente a correspondente a Galicia.
''El País'' tamén estableceu varios acordos de colaboración con outros xornais europeos de ideoloxía socialdemócrata. Así, en [[1989]], ''El País'' participou na creación dunha rede común de recursos informativos con ''[[La Repubblica]]'' (Italia) e ''[[Le Monde]]'' ([[Francia]]). Desde outubro de [[2001]] inclúese un suplemento de ''El País'' en inglés na versión española do ''[[International Herald Tribune]]''.
 
A principios dos [[anos 1990]], ''El País'' tivo que facer fronte a unha nova situación tanto política como xornalística. O incremento da tensión política causado polos escándalos de corrupción do goberno socialista de [[Felipe González]] bipolarizou tanto a política española comoa a prensa. Os medios conservadores (''[[El Mundo]]'', ''[[ABC (xornal)|ABC]]'', ''[[La Razón (España)|La Razón]]''), considerados afíns ó [[Partido Popular]], criticaron duramente a ''El País'' e ó resto de medios propiedade do [[Grupo PRISA]] ([[Cadena SER]] de radio, e [[Canal + España|Canal+]] de televisión), de actuar en connivencia cos intereses do [[PSOE]].
 
Aínda así, ''El País'' logrou manter sempre o seu liderado como diario xeral máis vendido de España, a menor distancia de ''El Mundo'' de Pedro J. Ramírez.
 
A mediados dos [[anos 1990]], ''El País'' foi o segundo xornal de España en ofrecer unha edición electrónica en internet ([www.elpais.com El País]). Tamén foi o primeiro periódico español que, o [[18 de novembro]] de [[2002]], impuxo o sistema de pago para acceder ós contidos informativos da súa edición dixital. Esta decisión supuxo a perda da maior parte das súas visitas, en beneficio do seu competidor, a edición dixital de ''El Mundo''. Tanto é así, que o [[3 de xuño]] de [[2005]] volveu a abrir a maioría dos seus contidos gratuitamente, deixando basicamente ós suscriptores o acceso a contidos multimedia e á [[hemeroteca]].
 
==Edición de Galicia==
A edición de [[Galicia]] é a máis recente de '''El País'''.
 
Anteriormente, os únicos contidos adaptados á nosa comunidade que incluía o xornal eran a carteleira cinematográfica e a programación da canle autonómica correspondente, neste caso a [[TVG]].
 
==Suplementos==
'''El País''' inclúe varios suplementos, algúns dos cales gozan de grande prestixio:
 
*Xoves: '''Ciberpaís''', suplemento sobre informática e electrónica ([http://www.elpais.com/suple/ciberpais/index.html Ciberpaís])
 
Ademais, o diario entrega desde [[1984]] os seus propios premios de xornalismo, os Ortega y Gasset.
 
== Notas ==
{{Listaref}}
 
==Véxase tamén==
166.834

edicións