Diferenzas entre revisións de «Samo»

m
Bot - borrado de comas antes de etcétera [http://academia.gal/dicionario#searchNoun.do?nounTitle=etc%C3%A9tera]; cambios estética
(lig int)
m (Bot - borrado de comas antes de etcétera [http://academia.gal/dicionario#searchNoun.do?nounTitle=etc%C3%A9tera]; cambios estética)
É o primeiro gobernante eslavo do que se coñece o nome.<ref>Jozko Šavli, ''Karantanija'', Editorial Humar, Nova Gorica, 2007.</ref>
 
Como tal rei, identifícase como o fundador dos reinos nas historiografías de [[Bohemia]] e [[Eslovaquia]]. Pero é difícil separar o real do lendario.
 
Achados arqueolóxicos indican que o Reino ou "Imperio" de Samo abarcaba os actuais territorios da República Checa, Eslovaquia, Austria, Lusacia, e Eslovenia.
Existe controversia sobre a súa [[nacionalidade]]. Segundo a historiografía francesa era franco, como afirma [[Fredegario]] no ''Fredegarii Chronicon'', onde di que é do ''Pagus Senonagus'', polo que a maioría dos autores antigos quixeron ver aí ''Senonico'' (rexión de [[Sens]], [[Yonne, Francia|Yonne]], [[Francia]]).
 
Pero outros autores pensan doutra forma.<ref>Dom Martin Bousquet, [http://books.google.be/books?id=jpGcffgOOycC&pg=PA432&lpg=PA432&dq=pago+senonago&source=bl&ots=2HV264Yjc4&sig=pPL4jp847BEiPbwf3U7TJ05i6DY&hl=fr&ei=tlLnTde8LYmbOp-Vjb0J&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CEAQ6AEwBQ#v=onepage&q=pago%20senonago&f=false Recueil des historiens de Gaules et de la France], Paris, 1739. {{la}} Consultada o 7/12/2011.</ref> <ref>''Mais la plupart des historiens de la France se sont obstinés à voir "Sens" dans l'expression de Fredegaire. S'il s'agissait de Sens, il y aurait civitas ou urbs et non pagus; il y aurait Senonia ou Senonum civitas et non Senonagus. Ce nom anciennement donné à Soignies aussi bien que 'Sonegiœ' et 'Sogniacum' dans le moyen âge, vient pourtant de Senones, parce que Soignies fut fondée à ce que l'on croit, au temps de Clovis, par des marchands de Sens, que le roi de Tournai y attira. Voyez Bruzen de la Martinière, etc. in "Fastes Militaires"'': Pero a maioría dos historiadores de Francia empeñáronse en ver "Sens" na expresión de Fredegario. É dicir, se o fora, habería unha ''civitas'' ou ''urbs'' e non un ''pagus''; habería unha ''Senonia'' ou ''Senoiam civitas'' e non un ''Senonagus''. Este nome dado antigamente a Soignies así como 'Sonegiœ' e 'Sogniacum' na Idade Media, vén porén de Senones, porque Soignies foi fundada, polo que se cre, no tempo de Clovis, polos comerciantes de Sens, que o rei de Tournai aí atraera. Véxase Bruzen de la Martiniere, etc. in "Fastes Militaires" V. infra.</ref> <ref>"[http://books.google.be/books?pg=PA203&dq=soignies&ei=vhrmTaSKKYWdOobW4d0J&ct=result&id=1ABBAAAAcAAJ&hl=fr#v=onepage&q=soignies&f=false Fastes militaires des Belges]", T.1, Bruxelles, 1835. {{fr}} Consultada o 7/12/2001.</ref> <ref>Théophile Lejeune, [http://books.google.be/books?id=Dbs6AAAAcAAJ&pg=PA181&dq=%22samon%22+soignies&hl=fr&ei=L5PmTfPTHMGbOr7OsdEJ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CDMQ6AEwAg#v=onepage&q=%22samon%22%20soignies&f=fals Historia civil e eclesiástica da cidade de Soignies] in Société des Sciences, des Arts et des Lettres du Hainaut, Concours, 1868-1869. {{fr}} Consultada o 7/12/20011.</ref>
 
Martin Bousquet explica que as notas marxinais que facían de ''Pago Senonago'', ''pro senonico'' (o senonés) son erróneas e que el considera que ''Pago Senonago'' é ''Sengaw'' (o territorio do [[río Senne|Senne]]), é dicir, [[Soignies]], [[Provincia de Hainaut|Hainaut]], ([[Bélxica]]).
[[Ficheiro:Samovo kraljevstvo.png|miniatura|350px|O reino de Samo na súa máxima expansión.]]
 
Samo decide quedarse. Pagán ao igual que os seus compañeiros de combate, con eles vive como un líder militar ao servizo das tribos eslavas, encargado de organizar a súa defensa. As tribos que o recoñecen como [[Príncipe]] son os [[Moravia|moravos]] e os [[Chequia|checos]], e pode que a extensión xeográfica alcanzase [[Eslovaquia]], a [[Baixa Austria]] e [[Carintia, Eslovenia|Carintia]]. As fronteiras do reino de Samo son en realidade pouco coñecidas, pero probabelmente ían máis alá das fronteiras actuais da [[República Checa]].
 
Sen dúbida as tribos pagaban tributo ao príncipe e aos seus exércitos, pero o groso dos recursos proviñan do saqueo dos países circundantes. Os eslavos, dirixidos polo rei Samo, lograron derrotar todos os ataques dos ávaros. Pero tamén se viron obrigados a loitar contra os francos, xa que houbo incidentes con comerciantes deste pobo asasinados, e aos que tamén se lles roubaran os bens.<ref>Crónica de Fredegario, Anno: 630, páx. 161.</ref>
 
O acontecemento máis famoso do seu reinado foi a vitoria do seu exército contra o exército real dos francos dirixido polo mesmo rei, [[Dagoberto I]], no ano [[631]]. Samo é atacado no seu bastión de Wogastisburg, en latín ''castrum Wogastisburc'' (a situación exacta desta fortificación non se coñece), polo que se coñece como a ''batalla de Wogatisburgo''. Como consecuencia da dura derrota dos francos, os [[sorabio]]s abandonáronos e uníronse ao reino de Samo.
== Véxase tamén ==
=== Bibliografía ===
* [[Fredegario]]: ''Chronique des temps mérovingiens''. Traduction et introduction par Olivier Devillers et Jean Meyers. Éditeur Brepols (Turnout Belgium 2001) {{la}} e {{fr}} ISBN 2-503-51151-1 Véxanse Anno 623, páxs. 131-133, Anno 630, páxs. 161-163 e Anno 632 páxs. 173-175.
* Bělina, Pavel, Petr Čornej & Jiří Pokorný (1995): ''Histoire des Pays tchèques'' Paris: Éditions du Seuil. Points Histoire U 191. ISBN 2-02002-20810020810-5
 
=== Outros artrigos ===
=== Ligazóns externas ===
* [http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k5492100d.r=Soignies.langFR.swf Historia de Samo in J. Collin de Plancy, ''La cour du Roi Dagobert'', 1854] {{fr}} Consultada o 15/1/2012.
* [http://www.landschaftsmuseum.de/Seiten/Lexikon/Terra_Slavorum.htm ''Terra Slavorum'' e o Rieno de Samo] {{de}} Consultada o 15/1/2012.
 
 
[[Categoría:Finados en 658]]
393.002

edicións