Ricardo Núñez Rodríguez: Diferenzas entre revisións

Contido eliminado Contido engadido
Xas (conversa | contribucións)
Nova páxina: "{{En uso}} miniatura|275px|Ricardo Núñez Rodríguez dando un mitin na Veiga. '''Ricardo Nuñez Rodríguez''', nado en [[Pereiro, San Fiz de Vilapedre..."
 
Xas (conversa | contribucións)
sigo traballando nel
Liña 4:
 
==Traxectoria==
Fillo dunha familia de labregos. Rematou o bacharelato no Instituto de Lugo en 1882. Ao ano seguinte, mentres se preparaba para ingresar na Universidade e ao tempo que cumpría coas súas obrigas militares, fíxose cargo do ensino de 150 nenos xunto co cura da súa parroquia.
Fillo dunha familia de labregos. Permaneceu solteiro toda a súa vida.
 
Estudou na Facultade de Medicina de Madrid, rematando a carreira en 1892. Regresou á súa aldea logo dun período de exercicio profesional como médico en Madrid (no Centro Gallego e no concello) e colaborar na loita contra unha epidemia de cólera en Estremadura.
Pudo estudiar, tal vez gracias a algún mecenas, y termina el bachillerato en el Instituto de Lugo en 1882. En el año 1883, mientras se preparaba para ingresar en la Universidad y al tiempo cumplía con sus obligaciones militares, se hizo cargo de la enseñanza de 150 niños conjuntamente con el cura de su parroquia. Esta experiencia marcará todas sus futuras inquietudes.
 
Estableceuse como médico e construíu un pequeno manicomio privado que recibiu enfermos entre 1910 e 1950, coñecido popularmente como o Manicomio de Vilapedre.
Formado en la Facultad de Medicina de Madrid (con Cajal, Letamendi y Jaime Vera, entre otros)
termina la carrera en 1892. Regresa a su aldea tras un período de ejercicio profesional como
médico en Madrid (en el Centro Gallego y en el ayuntamiento madrileño) y colabora en la lucha
sanitaria contra una epidemia de cólera en Extremadura.
 
Actúa como mecenas fundando escuelasescolas en suna comarca. Es recordado en toda la comarca de
En los primeros años del siglo XX regresa a su casa familiar, se establece como médico general,
convirtiéndose en uno de los médicos de cabecera más famosos de la comarca, práctica que
nunca abandonó a lo largo de toda su vida profesional. construye un pequeño manicomio privado
que recibe enfermos privados desde 1910 hasta 1950, aproximadamente. Popularmente se le
llamó el Manicomio de Vilapedre.
 
Actúa como mecenas fundando escuelas en su comarca. Es recordado en toda la comarca de
Sarria y alrededores como un benefactor de los pobres, patrocinador de escuelas infantiles. La
Higiene y la prevención le preocupan desde su juventud. Ya en 1898 participa en el IX Congreso
Liña 38 ⟶ 29:
Su pequeño hospital de Vilapedre, abierto en la casa paterna, será un modelo de manicomio
privado sin fines lucrativos que hará las veces de manicomio provincial, y que se opone y contrasta con la orientación del Manicomio de Conxo. Hay noticias orales que apuntan a que llevaba minuciosos historiales y registro de los internados. Todos los documentos e historiales a así como la biblioteca se han perdido o malvendido y en la prensa regional y madrileña.
 
construye en su aldea natal de Vilapedre-Sarria (Lugo), un sanatorio psiquiátrico privado gallego, que recibe enfermos desde 1910 hasta 1950, aproximadamente. Popularmente se le llamó el Manicomio de Vilapedre. Este hospital abierto en la casa paterna, será un modelo de manicomio privado sin fines lucrativos que hará las veces de manicomio provincial.
 
Tamén publicou no «Heraldo de Madrid» os artigos La Medicina y los médicos e Intrusismo y ejercicio ilegal de la Medicina . En 1896 publicou o artigo ¿Alucinaciones? en «La Higiene Popular» e «La Ciencia Moderna», de Madrid. De 1898 é a memoria lida por el no noveno congreso internacional de hixiene e demografía celebrado en Madrid.
Liña 45 ⟶ 34:
En terreo da súa propiedade en O Pereiro edificou pola súa conta unha casa para a escola de San Fiz de Vilapedre, edificación que puxo ao dispor do Concello e que estivo en funcionamento ata que se levou adiante a concentración escolar en Sarria.
 
Con ocasión da festa de árbore en San Miguel de Vilapedre leu o discurso Porque yo quiero el árbol , que mereceu os máximos eloxios dos presentes.
 
Co trunfo da dictaduraditadura de Primo de Rivera, como moitos outros homes idealistas, saudou o que parecía encerraba de rexeneracionismo e loita contra a corrupción, caendo máis adiante no desencanto, ao observar como o que se poiderapuidera entender como recorte pasaxeiro das liberdades non servira para que as clases dominantes seguisen coas súas nefastas políticas.
 
Dentro dese inxenuo colaboracionismo inicial foi nombrado en 1924 vocal do comité municipal da Unión Patriótica na súa condición de deputado provincial. En 1929, como presidente de Unión Patriótica, tomou a palabra nun acto político multitudinario celebrado no cruce da estación, no que avogou pola supresión do Senado.