José Toubes: Diferenzas entre revisións

sacerdote e xornalista galego
Contido eliminado Contido engadido
Xas (conversa | contribucións)
Nova páxina: "{{En uso}} '''José Toubes Pego''', nado en Cuntis en 1881, foi un sacerdote e xornalista galego ==Traxectoria== Chegou a Coruña en 1909 como coadxutor da parroquia ..."
(Sen diferenzas.)

Revisión como estaba o 8 de xuño de 2012 ás 17:02

José Toubes Pego, nado en Cuntis en 1881, foi un sacerdote e xornalista galego

Traxectoria

Chegou a Coruña en 1909 como coadxutor da parroquia de San Xurxo. Ao año seguinte foi nomeado correspondente do diario católico El Debate e redactor de El Eco de Galicia. Foi un propagandista das ideas católicas, polo que en 1917 decidiu fundar o seu propio periódico na Coruña, que en 1931 tivo que transferir á Editorial Católica a causa de sus múltiples ocupaciones parroquiais. Los barrios de Santa Lucía y A Falperra fueron la zona donde desarrolló su labor pastoral este sacerdote, al que en 1930 se le designó como primer responsable de la nueva parroquia creada en la ciudad: San Pedro de Mezonzo.

Al inicio de la Guerra Civil se negó a incriminar a las personas acusadas de la quema de su iglesia y su periódico, a pesar de la insistencia del tribunal militar. Se cuenta que el padre Toubes en persona ayudó a huir en un barco a un perseguido político, a quien el sacerdote incluso habría proporcionado vestimentas religiosas. El crecimiento constante de la población de su parroquia animó a José Toubes a proponer la construcción de un nuevo templo, cuya construcción se inició en 1953. Siete años más tarde, cuando la iglesia todavía no estaba terminada, el sacerdote falleció, lo que provocó una auténtica conmoción en la ciudad. Su cuerpo permaneció expuesto en la cripta de San Pedro de Mezonzo, por donde pasaron millares de personas. El cardenal Quiroga Palacios definió a este templo coruñés como “la obra gigante de un sacerdote ejemplar”.

Véxase tamén

Ligazóns externas